Van vaste klant naar mooie samenwerking

ddd0518a-4fa2-49eb-93fd-7a22324fd5d7

Al jaren was Suzan een vaste klant bij kapsalon ‘Knipsels’ in Zuiddorpe. Toen Margo de Bart de zaak van Sandra Schram overnam, stelde Margo aan Sandra de vraag of het oké was dat Suzan hen daarin zou begeleiden. Dit heeft goed uitgepakt, voor inmiddels ‘Studio Mooi’! ‘Je wordt er echt een sterker team van!’

‘Ik ken Suzan al heel haar leven,’ begint Sandra. ‘Ik heb haar zien opgroeien en zien worden tot waar ze nu staat. Doordat Margo bij mij in de salon kwam werken én doordat Suzan in de kapsalon kwam, hebben zij elkaar ook leren kennen. Toen Margo jaren later de salon zou gaan overnemen, vroeg ze mij: Vind jij het oké dat Suzan ons gaat begeleiden met deze grote stap en verandering? Omdat ik Suzan al heel lang ken, moest ik daar even over nadenken. Maar juist omdat Suzan mij zo goed kent, weet ze ook precies hoe om te gaan met deze situatie. Daarbij vond ik het heel fijn dat Margo zich óók op haar gemak voelde bij Suzan.’

Externe begeleiding

Margo: ‘Suzan is al erg lang klant van ons en we hebben haar tot op de voet toe gevolgd in haar carrière. Toen ze mij vertelde dat ze voor haarzelf ging beginnen leek zo’n traject me heel geschikt voor ons team. We schakelden haar in voor verschillende opdrachten, zowel voor de samenwerking binnen het bedrijf als voor teamkennis. Ik wilde hier graag Suzan voor inschakelen omdat een extern persoon dingen anders kan laten inzien. Het zorgt voor een open blik.’

Dat kan Sandra beamen: ‘Omdat ook het team in de overname meegenomen moest worden en omdat de gesprekken eerlijk, zakelijk, moeilijk én emotioneel zouden worden, is het fijn om daar externe begeleiding in te krijgen. Daarbij zijn we in de salon al jaren gewend om met derden te werken om de salon naar een hoger level te krijgen.’

SUZAN-BAREMAN---scherm-56

Verrassende aanpak

Dat Suzan de juiste persoon was, dat bleek wel. Sandra: ‘Suzan blijft verrassen met haar aanpak. Ze trekt je uit de comfortzone en laat je nadenken. Daarbij is het een heel eerlijk en kundig persoon en voelen we ons allebei op ons gemak bij haar.’ Margo vult aan: ‘Ja, en ze heeft veel ervaring en luistert erg goed. Ze stelt de juiste vragen, vragen waar je echt over na moet denken. Ze houdt je een spiegel voor en kan goed naar boven halen wie jij bent en waar je goed in bent. Opvallend was dat dit gebeurde op een relaxte manier, met behoorlijke schaterlachbuien tussen de gevoelige gesprekken door! Door de gesprekken met het team, zowel in groepsverband als individueel, hebben we elkaar heel goed leren kennen’

‘Ga voor die spiegel staan!’

Sandra sluit af: ‘Dit traject heeft erin geresulteerd dat Margo, het team en ik een geweldig jaar hebben gehad met diep respect naar elkaar toe. Suzan is professioneel, toegankelijk, duidelijk en oprecht. We kennen elkaar al zo lang, maar daar hebben we geen ding van gemaakt en zo voelde dat ook aan in de gesprekken. Dus heb je grote plannen in je bedrijf, schroom dan niet om eens anders te kijken naar de structuur van je team en de bedrijfsvoering. Ga eens voor die spiegel staan met zijn allen. Je wordt er echt een sterker team van!’

SUZAN-BAREMAN---scherm-79

Ook Margo kan Suzan aan elk bedrijf aanraden: ‘Als bedrijf zit je soms weleens vastgeroest aan gewoontes, ken je je mensen niet altijd goed of weet je niet hoe je met bepaalde situaties om moet gaan. Suzan kijkt verder en gaat er diep op in. Ook geeft ze andere inzichten in je team en werk. Ze kan mensen laten inzien en laten doen waar ze goed in zijn en waar ze zelf achter staan. Een echte aanrader!’

5f391c95-5029-46d6-bcd9-0225a714484e
Logo Symplistic

Je wordt doorgestuurd

Je wordt doorgestuurd naar een andere pagina.